2009. június 3., szerda

Álmaink útján - beta :-)

Bocs a hosszúra nyúlt távolmaradásért, de ahogy a végéhez közeledtem egyre lassabban ment. Mindig úgy éreztem, hogy valami kimaradt, valamit kifelejtettem. És lehet, hogy így is. Igazából ha mindent jobban részletezek, akkor lehet, hogy 60-80 A4-es oldal is lett volna. Akkor még később készültem volna el.
A történet, a mi három éves vajúdásunkról szól, nem tudom, hogy mennyire sikerült visszaadnom a hangulatát az egésznek. Azért számítok kritikákra, nem kell kímélni. Pocsék vagy csapnivaló ? :-)
Még nincs benne minden kép és képaláírás, de igyekszem pótolni.
Azért ilyen béta (97 %-os) verzióban tettem ki, mert már most is késő. Így érzem. Max a bevezető és az epilógus változik kicsit, a lényeg már nem valószínű.

http://almainkutjan.freeweb.hu/

Időközben megérkezett a Morningstar című garázsprojekt. Amit láttam, az tetszik, pláne, hogy support is van hozzá.

http://flashjatekok.blog.hu/2009/05/05/morningstar

10 megjegyzés:

  1. hehe, külön olvastam az oldalt, de valahogy sejtettem, hogy tőled származik :)

    azt hgy mennyire sikerült visszadni a hangultatot, persze nem tudom. (96-ban még pcém sem volt... :)

    de sok elgondolkodtató momentumról írsz, amik segítenek felismerni dolgokat és remélhetőleg sikerül elkerülni (legalábbis számíthatóvá tenni:) ...

    úgy hogy köszönöm, hogy megosztod a tapasztalataidat

    VálaszTörlés
  2. Szívesen.

    Nem mindenki értette, egy részéről tudom, hogy a felületesség tehet - csak átfutották és nem olvasták el figyelmesen -, a másik esetben nem tudom mi lehet az oka. Mit hagyhattam ki. konrétan erre a kritikára gondolok. Tényleg nem világos, hogy ez a Stormregion KFT (2000) létrejötte előtti időkről szól, 1996-os évvel kezdve ? Hiszen még az is benne van, hogy "Mi legyen a nevünk ?" - fogalmazódott meg a kérdés egy Sanyinál tartott gyûlés alkalmával. Zolinak nagyon tetszett ebben az idõben Dj Ciro & Gianni Agrey Oblivion címû szerzeménye. Trance és dallamos szóló gitár. Csak hogy már volt ilyen nevû csapat, úgyhogy némi morfondírozás után született meg a Viharsarok, majd inglisül a Stormregion név."
    Emailben ilyen jellegű kritika nem jött és a te soraidban sem látom, hogy gondot okozna a történet megértése. Bennem van a hiba, vagy az olvasóban ?

    VálaszTörlés
  3. Nekem asszem egyértelmű, hogy miről írsz...
    monjduk ki boldolod az írásod elején szóval, így sztem nem nehéz... :)

    ráadásul sok ponton párhuzam vonható a mi garázsfejlesztésünkkel, így valamelyest át is érzem...

    lehet bennem van a hiba, hogy összeáll a kép... :)

    VálaszTörlés
  4. Huh, szerencse. :-) Ettől még lehet benne bug, hiszen te a bőrödön érzed a sztorit, így könnyű, de aki soha életében nem látta amit látsz, nem érezte amit érzel, nem gondolta amit gondolsz, még csak körülbelül sem, szóval annak nehezebb átadni információkat, mert nehezebben hangolódik rá. Annak már majdhogynem filozófiai szinten, szómagyarázattal megspékelve, szájbarágósan kell előadni az egészet. :-) Ahhoz viszont nem volt türelmem. Most viszont azon filózok, hogy hol csiszoljak még rajta, hogy ne legyen félreérthető laikus számára sem. A számítógép felépítésével, a leendő grafikus, programozó születésének csodájával ? ;-D Hiszen ezek is az alaphoz tartoznak. Minél erősebb, kidolgozottabb az alap, annál félreérthetetlenebb.

    VálaszTörlés
  5. Elolvastam az írásodat Mr. Water és egy igazán komoly történetet látok, ami nagyon elgondolkodtatott. Nem teljesen erre számítottam őszintén szólva, de a végeredmény felülmúlta minden elképzelésemet/képzelgésemet, emberi sorsokon keresztül vezetted le az egész történetet, és őszintén szólva több ponton is érzékenyen érintett engem a történet, ahogy Kiss írta a párhuzamok léteznek.
    A kritikát értelmetlennek tartom. Úgy jó az írás ahogy van, csupán befejezetlenséget érzek, de ahogy írtad még béta.
    Boldogan él mindenki amíg meg nem hal :).
    Ez a jó hozzáállás.

    VálaszTörlés
  6. Neked is kösz. :-) A végét összecsaptam, elharaptam, az idő miatt, siettem. Még dolgozok a végén, meg lehet hogy az elején is belegyúrok ezt azt, hogy a közepe mindenki számára érthető legyen. Idő előtt került ki netre, de már ciki volt, hogy ennyi ideje ülök rajta. Most meg az ciki, hogy még bele kell tolnom a betűket, utólag. Ezért lett a support. Meg ha időm engedi, akkor elképzelhető, hogy a vidéki szemével megörökítem a 2000-2004-es időszakot is, a többit csak közvetve tudnám, az meg nem az igazi.
    Nekem még az a bajom a szöveggel, hogy több a szóismétlés, mint kéne, ezt is orvosolom.

    VálaszTörlés
  7. Amúgy rájöttem mi a gondom ezzel az írással. Nem világos, hogy a befektetők megtalálásáig milyen szinten készült el a játék, továbbá az sem, hogy mikor lett "átverve" a csapat említett része, azaz mennyi munkájukat "lopták el" tőlük.
    Azt is jobban kifejthetted volna hogy te mit csináltál a projectben, mert szerintem ha már te írtad le a sztorit, számít ez is...

    VálaszTörlés
  8. 1. Nem emlékszem meddig jutottunk, de megpróbálom előhalászni azt a cd-t, amivel kilincseltünk. Még kb fél évig készült a demo, ami a Fishtanknak bejött.
    2. Lényegében az egészet, ugyanis a PP1-nél már a cégvezető és projektmenedzser helyett is dolgoztak - akik be se jártak -, próbálták betölteni a szerepüket több-kevesebb sikerrel. Ha ők nem teszik, akkor már 2003-ban megszűnt volna a KFT, nem lett volna senki, aki összefogja, levezényelje az egészet. Nem véletlen, hogy az "átverők" végül csődbe vitték a céget. Azért vitték, mentek csődbe az illetékesek, mert fogalmuk nem volt arról, hogy miként kell levezényelni egy projektet, nulla hozzáértésük volt a játékfejlesztéshez. Szvsz.
    3. Zene, sfx, 2d grafika - a sztoriban benne van, ha a projektvezetés és a csapatvezetés számodra kevés. ;-) Ha pedig a pesti éveket kérdezed: SWINE (sfx+teszt), Gladius (sfx+design), PP1 (sfx+pályaépítés)

    VálaszTörlés
  9. Na, ezek fontos infók!
    Ezek szerint akkor te megérted az én blogom fő témáit. :) Itt főleg a vezetők hozzá nem értésére és munkakerülésére gondolok...

    VálaszTörlés
  10. Megértem, az egészet, oda-vissza. :-)

    VálaszTörlés