2009. április 15., szerda

Misztikum

Vannak, akik képesek túldimenzionálni, elmisztifikálni az egész játékfejlesztést. Mintha csak egy csodán múlna, valami leírhatatlan, megfoghatatlan dolgon az egész. Pedig nem.
Három szó: következetesség, kitartás és most nem jut eszembe a harmadik.

Lassan egy éve, hogy elkezdték, ex"stormosok", de már az elején elhalt. 2008.09.13 19:10 órakor született fejlesztői hozzászólás óta tudom, hogy ennek a játéknak lőttek.
"A nyar miatt jo sok pihi volt ..."
Nyári szünet oviban és általános-, középiskolában van, garázsfejlesztés alatt a fogalom ismeretlen. Nem jelenti azt, hogy nem megy el az ember a Balatonra 1-2 hétre, de a "sok pihi" tilos, a nyár nagy részének is ugyanúgy melóval kell telnie. Amint valaki megbontja a rendet és rontja a munkamorált a sok pihivel, az egész fejlesztés szétcsúszik. Aztán jön a végszó(?), hogy "Sajnos kicsit megakadtunk mostanság...Ennek elég összetett okai vannak...Nem fejtem ki részletesen...De fölleg magánjellegű problémák okolhatóak ezért..."

A Stormregion ugyanígy kezdte, csak nem a kezdetnél végződött így. Mi a különbség ? Ott volt egyvalaki, aki felvállalva a konfliktusokat igyekezett mindent megtenni, hogy a csapat egyben maradjon és a projekt haladjon, a munkamorál se érje el a kritikus szintet. Itt ez Scotsman feladata lenne, hiszen a csapatélén ő áll. Miért nem teszi meg, vállalja fel ? Gondolom azért, amiért sokan: nem akar közutálat tárgya lenni, nem akar összeveszni senkivel, nem akarja senkire rákényszeríteni az akaratát. Pedig másképp csak ideális esetben működik. Az ideális eset pedig az, mikor a csapat minden tagja egyet akar, nem kételkedik, és vezetés nélkül is törekszik az "elérhetetlenre". "Elérhetetlen", mert elérhető. Sokáig úgy tekintettem a Digital Realityre tinédzserkorom második felében és húszas éveim elején, mint egy vezérlőcsillagra. Ami kisebb szinten összejön, de a maga szintjén elérhetetlen. "Nekik sikerült, nekünk kicsiben miért ne jöhetne össze ?" - Aztán tíz év múlva kiderült, hogy csak számomra tünt elérhetetlennek. Még az is lehet, hogy túlszárnyaltuk az öreg óriást a Panzers eladásaival...
A közutálat nem marad meg örökre, az idő mindent megszépít. Egyedül Tomitól kaptam meg 2007-ben a diktátor jelzőt, ezután nyomozásba kezdtem. Megkérdeztem másokat is, igaz -e, de mint kiderült szerintük nem voltam az. Szerintem sem.
Évekig azt gondoltam, hogy a konfliktusok azért vannak, hogy szétzilálják a barátságokat, kapcsolatokat. Majd 10 év után jutottam el oda, hogy a konfliktusok azért vannak, hogy próbára tegyék és megerősítsék emberi kapcsolatainkat.

Tavaly néztem meg egy filmet, a címe: A szilicium-völgy kalózai. Meglepődtem, hogy mennyi a hasonlóság a két történet között, mintha magunkat láttam volna viszont a képernyőn. Furcsa. Csak a mi történetünk megszakadt...
Steve Jobs Almáját is a konfliktusok érlelték, van a világon bármi amit nem ? A mi barátságaink túlélték a viharokat - részemről garantálhatom - és ettől teljes és szép a történet - számomra biztosan. (*)
Találó, lényeglátó Steve Jobs 2005-ös beszéde a Stanford diplomaosztóján, kihagyhatatlan:



(*) Abból kiindulva, hogy máig is tartjuk a kapcsolatot, valószínű nem vagyok egyedül, aki így viszonyul a tinédzserkori barátokhoz, bandához, Stormregionhoz. De a nevükben mégsem ildomos nyilatkoznom. :-)

2 megjegyzés:

  1. Az, hogy blogjainkat alig kommentelik, jelzi, hogy a magyar játékfejlesztők meg vannak elégedve magukkal.
    A vezetők pedig gondolom nem is olvassák. :) Pedig a te blogod és az enyém is főleg nekik szólna...

    VálaszTörlés
  2. Ez is egy nézőpont. :-) Szerintem inkább az, hogy kommentjeikkel nem kívánják kivívni munkáltatójuk haragját. V is megjárta, hogy a céges belsős dolgokat nyilvánosság elé tárta a blogján. Ezt abból gondolom, hogy egy idő után eltűnt az összes céges bejegyzése, majd miután a "storm" megnyakkant, melóhelyet váltott, visszatette őket szórakoztatásunkra.
    A vezetőknek meg ez kényes téma. :-) Hogy mit csinálnak mások szerint rosszul. Ők mindent jól csinálnak, kritika nyista és szép az élet. :-)

    VálaszTörlés