2009. március 17., kedd

Egy másik blog - reklám

Találtam egy blogot, oly módon, hogy linket kaptam hozzá. Pontosan ő az:
http://hcgamedev.blog.hu/

Hát itten van egy írás (A megszállottság kihasználása) amivel egyetértek addig, mígnem az szerepel (vastagrész csak!), hogy:
A vezetőség/tulajdonos is veszít ezzel hosszú távon... persze a legtöbb vezetőt ez nem érdekli, mert neki az a lényeg hogy minél gyorsabban meglegyen a haszna. Na meg persze egyre inkább a vevőt se érdekli ez, neki is az kell hogy kijöjjön az újabb silány termék, amely bár olcsó és szar, de 2-5-8 órás szórakozásra jó lesz. Igénytelenség.
A kiemelt rész szerintem csak egy szűk rétegre igaz, mert ha a többségre lenne az, akkor nem beszélne a szakma a pc-s játékpiac beszűküléséről.
A Digital Reality, a "Stormregion" KFT bebukott a saját fejlesztés klónozásán és valószínű, hogy hamarosan az Invictus is lehúzza a redőnyt, ha csak nem változtatnak gondolkodásukon - szerintem.

2 megjegyzés:

  1. Sajnos nincs igazad. Ne felejtsd hogy én a magyar viszonyokról írok. Világviszonylatban tényleg van piaca az igazán jó játékoknak, és ezért sok jó játék készül. Csakhogy Magyarországon balkán van, gyorsan meggazdagodni kívánó ügyeskedő vállalkozók paradicsoma. Ezek pedig csak abban tudnak gondolkodni hogy "gyorsan legyen kész, bármilyen fos, adjunk ki pár szuper screenshotot, hogy becsapjuk a vevőt, aztán kész, így jövőre még elutazhatok görögbe'"...

    Persze lehet hogy bénán fogalmaztam, azért lett félreérthető.

    VálaszTörlés
  2. Amit írtál előtte, azzal teljesen egyetértek, azzal nem értettem egyet, hogy a vevők silány termékekre utaznak, beérik vele. Ha a silány termékeknek lenne piaca, az egyszerű klónoknak, akkor a DR is létezne még meg az "SR" is. Egyik sincs, mindkettő rts-klónozásba fulladt bele. A DR még azt is tervezte, hogy a CDV-vel közösen csinál egy klónműhelyt, gondolom az is ment a levesbe.

    A legtöbb játékfejlesztő cégnek az a baja, szerintem, hogy nem lát tovább az orránál, nem hosszútávra tervez, mert ha azt tenné, akkor nem mások nyomában kullogna, hanem saját utat járna. A piacon minden játékötletet csak egyszer sütne el...

    VálaszTörlés